ԱՄԵՆ ԻՆՉ 1 ՏԱՐԵԿԱՆ ԵՐԵԽԱՅԻ ՄԱՍԻՆ


Image

Արդեն, մոտավորապես, մեկ տարեկանում փոխվում է երեխայի վերաբերմունքը շրջապատող մարդկանց ու երևույթների նկատմամբ: Փոքրիկը սկսում է հասկանալ, որ կարողանում է ազդել մարդկանց վրա ու ակտիվորեն օգտվում է դրանից: Հետևելով մեկ տարեկան երեխայի վարքին` կարելի է եզրակացնել, որ նրան հատուկ է նմանակումը: Եթե այսօր մայրիկն օրորոցային երգելիս օրերում է տիկնիկին, հավատացեք, վաղը երեխան կրկնելու է այդ նույն գործողությունը:

Ակնհայտ փոփոխությունների շարքին է դասվում նաև փոքրիկի խոսքը: Թեև մեկ տարեկան երեխայի բառապաշրը շատ փոքր է, սակայն նա արդեն ավելի լավ է հասկանում որոշ բառերի անգամ նախադասությունների իմաստը: Այս հանգամանքը հուշում է, որ եկել է երեխայի համար գիրք կարդալու ժամանակը: Մեկ տարեկան փոքրիկի համար, սկզբնական շրջանում, գիրքը նույն խաղալիքն է. նա քաշքշում է դրա ծայրերից, փորձում թերթել, հատակին է գցում: Ձեր մեկ տարեկան ընթերցասերի համար գնեք հաստ կազմով, վառ ու հետաքրքրական նկարներով գրքեր, որոնք ավելի երկար կդիմադրեն փոքրիկի գրոհներին ու կապահովվեն խաղից-ընթերցանություն անցման փուլը: 

Ցանկանում եմ իմանալ. մեկ տարեկան փոքրիկին չափազանց հետաքրքիր են իրեն շրջապատող առարկաների անունները: Կարող եք առանձնացնել մեկ խմբի պատկանող առարկաներ ու հերթով թվարկել դրանց անունները:  Ահա փայլուն օրինակ. երեխան խաղում է մրգերով, իսկ մայրիկը կողքից հուշում է դրանց անունները: Ճիշտ նույն տարբերակով վաղը նրան կարելի է, չակերտավոր ասած, սովորեցնել տան կահույքի մաս համարվող առարկաների անունները, մյուս օրը դուրս գալ տանից ու ցույց տալ ծառը, քարը, խոտը, ավտոմեքենաները, փողոցի շներին ու կատուներին:

Ես կարող եմ. մեկ տարեկանը բոլորած շատ ճուտիկներ արդեն քայլում են: Սակայն քայլելուց զատ մեկ տարեկան երեխաներից շատերը կարողանում են քայլել ու հրել, քայլել ու քաշել, քարշ տալ խաղալիքն ու նետել:

Խոհանոց. վերադառնանք տուն ու ծանոթություն հաստատենք սպասք կոչվածի հետ: Արդեն մեկ տարեկանում երեխան միանգամայն կարող է գդալը մի ձեռքից մյուսը փոխանցել ու միանգամայն վստահ բռնել իր սիրելի բաժակը:

Կյանքի այս փուլում գտնվող երեխային հետաքրքիր են ոչ միայն այն առարկաները, որոնք դրված են իր առջև, այլև այն առարկաները, որոնք իրենից հեռու են: Բորբոքված դրանց հասնելու ցանկությամբ նրանք սողում են, գլորվում, իսկ եթե քայլում են, ապա նաև մագլցում ու բարձրանում այնպիսի տեղեր, որտեղից իջնել չեն կարողանում ու սկսում են լաց լինել: Լաց են լինում, որովհետև արդեն ընկալում են բարձրություն ասվածն ու սկսում են վախենալ:

 Տեսնում, լսում, զգում եմ. մեկ տարեկանի շեմին կանգնած ցմփորիկները խենթանում են իրենց շրջապատող, ծանոթ ու անծանոթ առարկաները շոշափելու, հոտոտելու, ուսումնասիրելու համար: Մինչ նրանցից ոմանք, մայրիկի հետ հայտնվելով խանությում ամեն գնով փորձում են ձգվել ու շոշափել մթերքներն ու անծանոթ առարկաները, մյուսները ճաշում են` հրաժարվելով գդալի ծառայություններից: Հավատացեք՝ երեխային պետք չէ արգելել ուտել մատներով, սա նրա աշխարհաճանաչման գործնթացի կարևորագույն փուլերից է:

Շոշափելու, համտեսելու և տեսնելու հետ մեկտեղ, երեխան ակտիվորեն մարզում է նաև իր լսողությունը: Ահա մի գործողություն, որը վերը բերվածի ամենավառ ապացույցն է. գործողություն, որի աղմուկին քչերն են երկար դիմանում, բայց գործողություն, որը ևս չպետք է արգելել: Մեկ տարեկան փոքրիկը սիրով փորձարկումներ է կատարում նաև իր ձայնի հետ:

Մեծ հաշվով, երեխան իր բացահայտումների մեծ մասն իրականացնում է խաղի միջոցով: Ավանդական խաղալիքներից զատ, նրա խաղի ընկերը կարող են դառնալ խորանարդիկները, որոնք նա կփորձի իրար վրա դասավորել,  տարաները, որոնք նա կփորձի շրջել՝ պարունակությունը դատարկելու նպատակով: Ըստ էության, նրանց գործողությունների մեծ մասը մեկ նպատակ է հետապնդում՝ սովորել կիրառել առարկաներն ըստ նշանակության:

Մեկ տարեկան երեխայի ֆիզիկական և հոգեբանական  լիարժեք զարգացումը մատնանշող գործողություններից մի քանիսը՝ բլից տարբերակով:

Մեկ տարեկան երեխան կարողանում է

Լավ սողալ, չոչ անել կամ նույնիսկ քայլել:

Հանգիստ ու  ապահով նստում է իր աթոռին:

Օգտվում է կենցաղային որոշ առարկաներից:

Կարողանում է ինքնուրույն սնունդ ընդունել:

Մեկ տարեկան շատ փոքրիկներ հաճույքով խոսում են հեռախոսով…դե, իբր թե խոսում են հեռախոսով:

Սիրում են զբոսնել:

Անթաքույց արտահայտում են իրենց զգացմունքները:

Կատարում են որոշ հրահանգներ՝ վերցրու, տուր, կեր, նետիր և այլն;

Բացում են իրենց հասանելի դարակներն ու դուրս բերում դրանց պարունակությունը:

 

 

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s